- TRŽIŠTE - /12.08.2020./ Produktna berza Novi Sad: kukuruz 19.20 din/kg , pšenica 17.90 din/kg , soja 42.60 din/kg ; /12.08.2020./ Berza u Čikagu: kukuruz 12.33 din/kg , pšenica 17.98 din/kg , soja 32.59 din/kg ; /12.08.2020./ Berza u Mineapolisu: kukuruz 11.50 din/kg , pšenica 14.49 din/kg , soja 30.53 din/kg ; /12.08.2020./ Berza u Parizu: kukuruz 19.26 din/kg , pšenica 20.87 din/kg , soja - ;

Srpska preduzeća u Nirnbergu

 

NAJTRAŽENIJI MALINA, VIŠNJA I VRGANJI

Beograd, 23. mart 2011.

 

Od 16-19. februara, u Nirnbergu, održan je najveći svetski sajam organskih proizvoda. Ove godine na „Biofachu“ se predstavilo 2.544 izlagača iz 84 zemlje sveta, a vrata sajma je otvorilo i oko 44.000 posetilaca. Srbija je imala dobru ponudu koja je pobudila interesovanje kupaca.

Nastup domaćih izlagača organizovalo je Nacionalno udruženje za organsku proizvodnju „Serbia Organica“ uz podršku USAID Agrobiznis projekta. Srbiju je predstavilo šest domaćih kompanija: „Zadrugar“, „Lion Foods“, „Igda Impex“, „Marni Mushrooms“, „Herba“ i „Agrounik“.

Poznati domaći proizvođači i prerađivači organskog voća, samoniklog i lekovitog bilja, povrća i pečuraka su svoje proizvode i potencijale predstavili na nacionalnom štandu „Serbia Organice“.

Specifičnost ovogodišnjeg sajma su bili noviteti u organskoj proizvodnji, a posetioci su mogli da glasaju za svoje favorite. Novitet je imala i Srbija, mada ne u konkurenciji za medalju. Na štandu „Serbia Organica“, posetioci su imali mogućnost da se upoznaju sa organskim mikrobiološkim đubrivom „Slavolom“. Ovo đubrivo je osam godina na našem tržištu, a sada su mu se otvorila vrata ka svetu, jer za tvrdnje u ponudi ima dokaze i sprovedenih ogleda.

Ono što je svakako i bio najvažniji motiv odlaska na „Biofach“ sajam, jeste sticanje novih kupaca, upoznavanje novih tehnologija, pakovanja i unapređivanja postojećih proizvoda.

Dobar kvalitet i prepoznatljiv ukus, uz odgovarajuću promociju, osiguraće siguran plasman i sigurne potrošače.

Preduzeće „Herba“ je ove godine prvi put učestvovala i predstavila se esencijalnim uljima i lekovitim biljkama. Specijalizovani sajam „Biofach + Vivaness“, je pokazao interesovanje za „Herbine“ proizvode, jer kozmetička industrija se zasniva na ovim sirovinama.

Kao i konvencionalno, srpsko organsko voće i pečurke je najinteresantnije za strane kupce. I ove godine je bilo vrlo živo na srpskom štandu. Zaključivani su ugovori za narednu sezonu, vredni stotine hiljada dolara.

Srpska malina, srpska višnja i vrganji, su bili najtraženiji.

Najbitnije je da Srbija poseduje potencijal i kvalitetan proizvod, te stoga treba iskoristiti svaku šansu i predstaviti se u što je moguće boljem svetlu – poruka je učesnika, a zaključak glasi: potrebno je dodatno raditi na promociji organske proizvodnje i poboljšanju pakovanja finalnog proizvoda!